Co to je Design Sprint?
Design Sprint metoda je široce používaný startupy, produktovými týmy a organizacemi k podpoře inovací, snížení rizik a urychlení vývoje produktů.
Tato metodologie, původně od Google Vnture, se používá k rychlému ověření životaschopnosti nového produktu nebo služby nebo jeho zásadní obměně, ještě před tím, než se pustíte do plného vývoje.
Je to časově omezený workshop pro řešení problémů založený na spolupráci, rychlém prototypování, testování a ověřování řešení.. a tím minimalizovat čas a zdroje vynaložené na vývoj produktů nebo funkcí, které nemusí splňovat potřeby uživatelů.
Během pětidenního zrychleného režimu se zástupci všech relevantních oddělení zaměří na vytvoření prototypu nového produktu či služby, který se poté otestuje na vzorku potenciálních zákazníků.
Umožňuje předem odhalit největší úskalí a vyhnout se největším potenciálním chybám.
Krátké video (1.5 min) o Design Sprintu.
Nejlepší způsob, jak pochopit výhody Design Sprintu, je vyzkoušet si ho na vlastní kůži. Pokud máte zájem, rádi se s vámi sejdeme na osobní schůzce a probereme, jak se na něj připravit a jak ho vést.
"Nemůžeme si dovolit blokovat 7 lidí celý týden! Je to hodně peněz a uteče nám práce!"
Zdá se to tak, ovšem, jak se říká "neprototypujte vývojem" :)
Kolik času stráví i malý tým, vyvíjející produkt, po několik měsíců? Budou to řádově stovky hodin a statisíce (až miliony) korun. A pokud rozjedeme vývoj v situaci, kdy není jasné, zda jdeme správným směrem (= řeší reálnou uživatelskou potřebu?) a následně musíme upravovat již existující kód podle zpětné vazby od uživatelů, tak nejenom přicházíme o investované finance, ale také jsme promeškali konkurenční příležitost (opět statisíce až miliony korun).
Design Sprint slouží jako ochranné opatření, které by snižuje riziko takových strategických chyb a tím naopak šetří čas i peníze.
A to vůbec nezmiňuji velkou přidanou hodnotu v pochopení kontextu a následným kvalitnějším rozhodnutím na všech úrovních firmy, odkud přišli členové do Design Sprint týmu a pak se tam vrací. Nebo praktických nástrojů pro vizualizaci, komunikaci, meetingy, prioritizaci i zrychlování vlastní práce, které si účastníci také odnáší do svých týmů.
Jak vám pomůže?
Jak to probíhá?
Příprava:
5 denní workshop (typicky PO - PÁ)
Followup (následující týden)
Pozn: Proč je potřeba organizátor z vaší strany?
Mým cílem je, abyste jako klient měli kompletní kontext a po mém odchodu vám nic nechybělo a všechny důvody, detaily i rozhodnutí zůstaly s vámi.