KURZ: Agilní produktový management

Agilita nevytváří složitosti, její jádro je v odstraňování komplexity. A stejný princip používá i k dlouhodobému plánování, vizualizaci nejistot a práci s produktem.


V rychle se měnících podmínkách světa je adaptabilita a pružnost kritickou schopností pro každou organizaci.

Bez toho nám utíkají příležitosti, konkurence získává náskok a přicházíme nejen o peníze, ale i o možnost dosáhnout většího dopadu naší práce na uživatele.


Ocitli jste se v situaci, kdy:

  • Nemáte dostatečný vhled do práce týmů?
  • Chybí výhled do budoucna, napojení na portfolio nebo sledování průběhu a úspěšnosti projektů?
  • Vytváříte s nejlepším svědomím rozsáhlé tabulky, ale i tak zachycený stav často neodpovídá realitě a navíc vlastně nic moc neříká o hodnotě doručené uživatelům?
  • Detailní plánování kapacit stojí obrovské množství času, potlačuje přebírání zodpovědnosti a vnáší nedůvěru?

Princip Agilního produktového managementu je jiný


Je výrazně jednodušší a využívá agilních konceptů, ale také Štíhlé výroby (Lean manufacturing) a neustálého zlepšování (Kaizen).

Mnoho z témat, využijete nejenom v oblasti IT, ale i ve službách a výrobních firmách.


Tento workshop pokrývá celý širší kontext Agilního produktového managementu a pomůže vám lépe pochopit, přijmout a využít agilní myšlení z pohledu role Produktového vlastnictví a Produktového managementu.



Co si odnesete:

  • Jak zvládat komplexitu, maximalizaci hodnoty a dosahování většího dopadu v dynamickém světě.
  • Ovládněte nástroje a techniky pro efektivní vedení produktu.
  • Jak na strategický přístup k plánování, prioritizaci a řízení produktového vývoje.
  • Jak směřovat vývoj produktu(ů) i služeb - jak v malé firmě, tak s mnoha týmy
  • Jak tvořit prostředí, kde bude agilita skutečně fungovat, všechny týmy synchronizované a projekty transparentní a efektivní.
  • Podpoříte váš profesní rozvoj, pochopení hodnoty vaší role a spokojenosti v práci.
  • Jaké jsou principy rolí, kompetence a metody, jak úspěšně fungovat.
  • Jak a kam investovat svůj čas efektivně.
  • Proč je kvalita při vývoji extrémně důležitá a jak toho dosáhnout.
  • Hodnota interakcí s uživateli a jak na to.
  • Co je potřeba změnit.
  • Agilní kontrakty vs. tradiční ve stručnosti.


Oblasti, kterým se budeme věnovat:

  • Agilita v kostce: Manifesto a principy, proč je důležité zaměření na uživatele, iterativní a inkrementální doručování, pravidelné vydávání, kvalita a jak to vše souvisí s finančními ztrátami a ztrátou konkurenceschopnosti.
  • Kaizen a Lean v kostce: Filozofie a metodologie nestálého zlepšování efektivity a kvality, minimalizace plýtvání na všech úrovních a zaměření na hodnotu pro zákazníka.
  • Tři horizonty: Porozumění různým časovým perspektivám na produkt a na strategii.
  • Životní cyklus firmy: Od startupu po velkou korporaci, jak se v čase mění potřeby a na co si dát pozor
  • Strategický pohled na produkt: Jak se díváme na produkt z dlouhodobé perspektivy? Jak tato strategie ovlivňuje naše rozhodování? (a další: Value Proposition Canvas, Lean Canvas, Blue Ocean strategie, ..)
  • Tok hodnoty a odkud přichází: Zákazník a jeho potřeby, Design thinking, Value Stream, Persony, Segmenty trhu, ..).
  • Kompetence PO: Které dovednosti a znalosti jsou klíčové pro úspěšného PO (komunikace, nastavování očekávání stakeholderů, práce s krosfunkčními a samoorganizovanými týmy, ..).
  • Držení přehledu: Jaké metriky a indikátory by měl PO sledovat a proč.
  • Rizika: Jak s nimi agilita pracuje a eliminuje.
  • Všichni táhneme jedním směrem: Jak souvisí vize, cíle, strategie a sprinty a jak je držet v souladu.
  • Prioritizace a kapacity: Jak se vypořádat s různými prioritami přicházejícími z různých směrů?
  • Řízení backlogu: Jak efektivně spravovat backlog a rozpadat velké a komplexní nápady na uchopitelné kousky (všechny úrovně od opportunit přes epicy až po user story). A proč mít jen jeden.
  • Role PO: Jak vyvážit podporu stávajících zákazníků s vývojem nových funkcí, sledováním tržních trendů a zpětné vazby od supportu.
  • UX: Jaká je role UX ve vývoji produktu a kde a jak ho efektivně začlenit (Dual track agile, hypotézy a experimentování, ..).
  • Škálování organizace: Jak zacházet s růstem týmu a zajistit, že v procesu neztratíme úzký kontakt se zákazníkem.
  • Seberozvoj a péče o POs: Jak mohou PO podporovat svůj vlastní profesní rozvoj.
  • Metriky: Jaké metriky by měly být sledovány a jak a proč vytvářet OKR a KPI.
  • Technický dluh: Proč vzniká, kdy se stává problémem a jak ho řešit?
  • Agilní roadmapy: V čem se liší od klasických plánů, využití User story mappingu, Impact Mappingu, Flight Levels atd.
  • Praktické nástroje a metody: Formáty backlogu, prioritizační metody, jak vám samoorganizující týmy uvolňují ruce a další.
  • Příklady dysfunkcí
  • Diskuze o vašich konkrétních situacích


Pro koho je kurz nejvhodnější:

Kurz je skvělý pro ty, kdo drží kormidlo při vývoji produktů - ať už ve firmě, ale i neziskovém sektoru a podnikání.

  • Vlastníci produktů
  • Projektoví a produktoví manažeři
  • Další klíčové Agilní role vedle PO jako SM a členové týmu
  • Všichni leadeři


Formát:

  • 2 dny
  • Ideálně onsite pro největší hodnotu pro vás, ale lze se domluvit online
  • 4-12 účastníků


Termín:

Made on
Tilda